fbpx

A Dream is a Wish your Heart makes!

Bijna een jaar geleden, deze reis geboekt, niet wetend dat dit een reis ging worden diep tot in de vezels van ons lichaam zou nestelen. Herinneringen gemaakt voor het leven.

15 september 2022 was het dan eindelijk zover, de droomreis gaat beginnen! Vroeg op Schiphol, maak je kennis met de groep, de reisleiders. Allemaal wat ongemakkelijk en terughoudend, maar al snel werd dit minder en begonnen er gesprekken te ontstaan. We hebben tenslotte 1 ding gemeen met zn alle. Disney en pretparken!

Eenmaal in Orlando aangekomen bij de villa, vallen we van de ene verbazing in de andere. De villa in het bijzonder! Amerikaans, groot, en vooral koud! De airco werkt goed, het zwembad verlichting staat aan. Dat nodigde erg uit voor een biertje in het zwembad, samen met wat andere groepsgenoten geproost op de mooie reis die komen gaat. Kleine briefing van de reisleiding en daarna lekker naar bed!

Volgende dag stond Magic Kingdom op de planning, eindelijk stappen we door de poorten van Disney, eindelijk zie je het met je eigen ogen, en niet via een YouTube filmpje thuis op de bank. Kippenvel! Het is de eerste dag dus je drang om alles te zien was erg groot! En we hebben ons er lekker in mee laten slepen, het is tenslotte de eerste dag. De speeltuin is geopend! Langzaam maar zeker kwam het besef dat je er niet 1 dag bent, maar 2 weken, gewoon 2 hele weken plezier op een plek waar je zo graag wilt zijn! Maar zoals Marc zo mooi zei: het is geen sprint maar een marathon. Wat we aan het begin niet echt geloofde.

De eerste dag maken we gelijk kennis met het weer van Florida, van zon naar regen in 10 minuten! Goed voorbereid dat we waren, trokken we de poncho’s uit de tas, de slippers gaan aan, en lopen maar. Wat een geweldige dag! De cast members vonden het fantastisch, stonden allemaal te schuilen, kwamen er een paar gekke, idiote nederlanders voorbij met een poncho aan. Want voor een beetje regen laat een gemiddelde Nederlander zich niet uit de weg slaan!
Als een klein kind heb ik (Jeroen) vrolijk in de plassen gesprongen in mainstreet!

De volgende dagen, alle parken bezocht. Animal Kingdom, Hollywood Studios en Epcot.
Stuk voor stuk bijzondere parken, allemaal z’n eigen charme. Het park waar we het minst van verwacht (Epcot) heeft in de avond onze harten gestolen. De sfeer is er ontspannen, je kan er overal eten! Plus punten van Manuska’s kan! Wij hadden het geluk dat het Food&Wine festival was dus “eating around the world” samen met onze snack-sper Amber. Dat heeft dan ook een flink gat geslagen in het vakantiebudget, maar oh wat was het lekker! En hoe donkerder het werd, hoe gezelliger het park werd! En natuurlijk af te sluiten met Harmonious! Maar ondertussen beseffen we nog steeds niet helemaal waar we zijn. Guardians of the Galaxy, Cosmic Rewind, om de hoek! Rise of the Resistance.. Om de hoek! Tower of Terror.. OM DE HOEK!

Na de dagen Disney en genoten hebben van Typhoon Lagoon was het zover voor Universal Studio’s. Als 2 Harry Potter fans was dit iets waar we heel erg naar uit keken. Maar niet alleen als Harry Potter fans maar ook als 2 Achtbaan fans kwamen we daar goed tot ons recht. The Hulk, VelociCoaster, Hollywood Rip Ride Rockit…. Geweldig!! Vooral ook onze ogen uitgekeken naar alles wat om je heen is, soms is het net of je in een stripboek rond loopt. Maaaaaar om even terug te komen op Harry Potter… Wat een geweldige ervaring om bij het kasteel te staan met een Butterbeer. En door de Gringotts Bank heen te lopen en nog niet te spreken over de draak en alle Harry Potter attracties. Wat hebben we genoten.

Een reis naar de pretpark hoofdstad hoeft natuurlijk niet alleen maar pretparken te zijn, alhoewel.. een avondje vrij betekend een bezoekje aan FunSpot! Rondje MineBlower kan niet weerstaan worden, en daar gingen we met z’n alle! Manuska stapte samen met Marc zonder aarzelen in de slingshot, een hoog gegiechel van hoog uit de lucht was erg lachwekkend! (Ja de lach van Manuska dan, beetje raar als Marc een hoge gegil had).

Naarmate de reis vorderde, kwam er rust in de dagen, de haast is er een beetje uit. En is er tijd en ruimte voor andere dingen. Zo zijn we regelmatig rustig buiten de deur gaan ontbijten, uiteten, bezoekjes aan de tig Disney winkels langs de wegen van Orlando. Lekker wakker worden in Typhoon Lagoon, jezelf laten aanspoelen in het golfbad. En lekker gefloat in Kelly State Park, op een band ons zelf lekker de rivier af laten drijven. Living the good life!

De afgelopen 2 weken waren geweldig, het is te veel om het in een klein stukje te beschrijven. Elke minuut van de dag, 2 weken lang (20160 minuten) waren genieten. Al zaten we even met geknepen billetjes voor de orkaan die onze terug vlucht cancelde. Maar door de goede service van Marc en Edwin waren we dezelfde middag nog om geboekt en zaten we om 16u met z’n alle in de bus richting Miami om daar te overnachten en vanuit daar te vliegen naar New York. Nogmaals top geregeld! En dan zitten we nu weer thuis, in de kou, met een lange broek en trui aan. Dit te schrijven, alle herinneringen drijven weer boven. De drang is erg groot om weer terug te gaan. Maar terug gaan, doen we zeker! Marc, Amber, Edwin en Marc met een q hartelijk bedankt voor de onvergetelijke reis!

Orlando of Anaheim? Allebei!

In mei 2023 ben ik met Travel the Magic voor het eerst naar Orlando geweest. Het was een onwijs leuke reis, dus na terugkomst in Nederland kriebelde het snel weer om nog een keertje mee te gaan. Toen de 10-daagse